Voorzieningen

  • Ik heb een lichamelijke beperking, is Micropia hierop ingericht?

Micropia is grotendeels toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Bezoekers met een beperking kunnen zich aan de Micropia-balie melden. Er is een lift en invalidentoilet aanwezig.

Voor de invalidenparkeerplaatsen op het parkeerterrein gelden de ARTIS & Micropia-tarieven.

  • Mag ik mijn (huis)dier meenemen naar Micropia?

Assistentiehonden zijn in Micropia toegestaan, andere huisdieren niet. Ga je ook naar ARTIS? Klik hier voor meer informatie over assistentiehonden in ARTIS.

  • Waar kan ik mijn jas of spullen opbergen?

In Micropia is een onbewaakte garderobe en zijn er kluisjes om spullen in op te bergen.

  • Mag ik eten of drinken meenemen?

Het is niet toegestaan om eten en drinken mee naar binnen te nemen tijdens het bezoek aan Micropia.

  • Mag ik foto's met flits maken in Micropia?

In Micropia mag je foto's en video's maken voor persoonlijk gebruik. Flitsen mag niet. Omdat Micropia een donkere omgeving is, is flitsen storend voor andere bezoekers en de medewerkers van het museum.

  • Zijn er toiletten in Micropia?

Op de begane grond in Micropia vind je de toiletvoorzieningen. Op de eerste etage (bereikbaar met de lift) is een invalidentoilet.

  • Kan ik mijn baby verschonen en/of kolven in Micropia?

In het ARTIS-Park zijn er verschillen de gelegenheden waar je je baby kunt verschonen. Daar is ook een kolfruimte. Vraag bij de ARTIS-kassa om toegang.

  • Kan ik in Micropia met contant geld betalen?

In Micropia kun je alleen pinnen, zowel voor een toegangskaartje als voor producten uit de winkel.

  • Waar vind ik het bezoekersregelement?

Micropia is onderdeel van ARTIS. Kijk op artis.nl voor het bezoekersregelement .

  • Kan ik mijn toegangskaarten of lidmaatschap annuleren? (Herroepingsrecht)

Online gekochte toegangskaarten voor het ARTIS-Park en ARTIS-Micropia mogen zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na datum van aankoop (bedenktermijn) geannuleerd worden. Je kan hiervoor het formulier gebruiken dat hier is te downloaden. Je kan ook een mail sturen aan info@artis.nl met als onderwerp ‘Herroeping aankoop online toegangskaart(en) of lidmaatschap’, onder vermelding van naam, datum aankoop, lidmaatschapsnummer en e-mailadres. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag van ons retour. Uitzonderingen op het herroepingsrecht zijn toegangskaarten die al zijn gebruikt en toegangskaarten die voor een specifieke datum zijn gekocht.

Na het verstrijken van de bedenktermijn worden online toegangskaarten niet teruggenomen, omgewisseld voor geld of vervangen en kan de geldigheidsduur niet worden verlengd. 

Annuleren van online toegangskaarten voor een programma van de ARTIS-Academie kan uitsluitend per e-mail en tot 7 dagen van te voren tegen administratiekosten van € 2,50 per afhandeling. Binnen 7 dagen voorafgaande aan het evenement is annulering niet mogelijk.